Grauwinkel
Gyűjtemény, Berlin Konkrét művészet 1982-2012 Vasarely Múzeum,
Budapest, 2013. május 12.
– szeptember 1. megnyitó: május 11. este 7 órakor bevezeti: Dr Tobias
Hoffmann, az ingolstadti
Museum Konkreter Kunst korábbi igazgatója résztvevő művészek: Steven Aalders • Frank Badur • Imre Bak • Waldo Balart •Horst Bartnig •Thomas Bayrle • Charles Bézie • Max Bill • Hartmut Böhm • Bob Bonies • Andreas
Brandt • Gisela von Bruchhausen • Hellmut Bruch • Daniel Buren • Max Cole • Christiane Conrad • Susanne Daetwyler • Piero Dorazio • Paul Uwe Dreyer • Bruno Erdmann • Dan Flavin • Günther Förg • Dan Freudenthal • Günther Fruhtrunk • Heinz Grappmayr •Johannes Geccelli • Rupprecht Geiger • Hans Jörg Glattfelder • Hermann Glöckner • Kuno Gonschior • Camille Graeser • Johannes Grützke • István Haász • Marcia Hafif • Herbert Hajek • Herbert Hinteregger • Olaf Holzapfel • Callum Innes • Susanne Jung • Imre Kocsis • Matti Kujasalo • Alfons Lachauer • Marie-Jo Lafontaine • Josef Linschinger • Adolf Luther • Susanne Lyner • Heinz Mack • Carl Magnus • Andrea Malär • Dóra Maurer • Manfred Mohr • Leinhard Monkiewitsch • Jan van Munster • Ben Muthofer • Aurelie Nemours • Kenneth Noland • Georg
Karl Pfahler
• Frank Piasta
• Gudrun Piper • Otto Piene • Henri Prosi • Dirk Rathke • Hans
Peter Reuter • Reinhard Roy • Nelly Rudin • Rolf Schmidt • Klaus J. Schön • Peter Sedgley • Helmut Senf • Nathalie Sipie • Elisabeth Sonneck • Jacquier Stajnowicz • Klaus Staudt • Esther Stocker • Niele Toroni • Günther Uecker • Hans Uhlmann • Marie Thérése Vacossin • Rudolf Valenta • Carles Valverde • Ludwig Wilding • Anton Stankowski május 12.-től Siegfried Grauwinkel
berlini magángyűjtő kollekciójából mintegy 100 válogatott mű látható a Vasarely Múzeumban. A gyűjtemény középpontjában a konstruktív-konkrét
művészet áll, de a határos minimal-art, koncept-művészet
és Zero területére is kiterjed. Siegfried Grauwinkel már elkezdte gyűjteni a kortárs műveket, amikor barátaival, építészekkel folytatott vitákban és beszélgetésekben
megfogalmazta magának azokat az esztétikai
meggondolásokat, amelyeknek
alapján gyűjteményét az utóbbi 20 évben kialakította. Így kerültek ki kollekciójából neves művészek: Keith Haring, A.R.Penck vagy Siegmar Polke korábban megvásárolt képei, átadva helyüket a szín anyagával és geometrikus formákkal építkező műveknek. A kiállítás
alkalmából a gyűjtemény teljes anyagát tartalmazó katalógus készült. A reprodukciókban gazdag kiadványban szó esik a gyűjtés
motivációjáról, kritériumairól,
történetéről is. Sammlung Grauwinkel, Berlin, 1982-2012, dreißig Jahre
konkrete Kunst Museum Vasarely,
Budapest, 12.Mai – 1.September 2013 Eröffnung am 11 Mai, 19 Uhr,
Einführung: Dr. Tobias
Hoffmann, früherer Leiter
des Museums Konkreter Kunst, Ingolstadt Der
Sammler Siegfried Grauwinkel
stellt ca. 100 seiner bedeutendsten Arbeiten aus. Die Sammlung ist spezialisiert auf konkrete und konstruktive Positionen. Ebenso umfasst sie Werke aus
angrenzenden Bereichen wie Minimal Art, Konzeptkunst und Zero. Erst im Laufe
seiner Sammlungstätigkeit,
begünstigt durch zahlreiche Diskussionen mit Architekten während seiner beruflichen Tätigkeit als Handelsvertreter eröffneten sich Grauwinkel ästhetische Kriterien, die er in den letzten
knapp 20 Jahren zur Maxime seiner Sammlung machte. So wurden so
namhafte Künstler wie Haring, Penck
und Polke aus der Sammlung entfernt zugunsten solcher, die Farben als Materie
und geometrische Formen in ihren Arbeiten
bevorzugten. Aus Anlass der Ausstellung wird der Sammlungskatalog vorgestellt in dem das
ganze Spektrum vertreten ist. Dem Katalog
sind Ankaufskriterien zu entnehmen, so wie Geschichte
und Motive des Sammelns. |