KÉP / VERS, vizuális és konkrét
költészet Vasarely Múzeum, Budapest, 2010.
január 13. – április 25. Kassák,
Tamkó-Sirató, Weöres képversek, japán vizuális költészet,
Gomringer-Gappmayr-Linschinger-Tanabu közös műveiből, képversek a
60-as, 70-es és 80-as évekből, lapok a texts/szövegek (Kápolnaműterem, Balatonboglár, 1973), a kép/vers (FMK Budapest, 1974)
kiállítások, a Medium Art, magyar
experimentális költészet c. könyv (Magvető, 1990) anyagából és friss
művek A
vizuális költészet különféle irányzatai a hagyományos irodalmi,
képzőművészeti és zenei műfajok határterületein jöttek létre. Szerepük a
modern művészetben mindig is az egymástól elszakadt művészeti ágak
friss szempontú összekapcsolása és a meglévő kifejezési közegekben
rejlő lehetőségek felnyitása volt. A
Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület (OSAS) új, nemzetközi kiállítása
eredeti munkákat és másolatokat, képvers szemelvényeket mutat a XX. század
huszas éveitől a legújabb időkig. Több karakteres korszak és terület
találkozik benne egymással: a nyugati típusú, szikár, tipografikus konkrét
költészet a koncept-art és a strukturalizmus által áthatott vizuális
költészettel, - ennek sajátos ágát magyar írók műhelyéből származó
képversek képviselik, - és a kortárs japán vizuális irodalommal, melyet Josef
Linschinger osztrák képzőművész gyűjtött egybe. A kiállítás
képanyagát néhány történeti filmdokumentum és kortárs fonikus költészeti
mű egészíti ki. |
Petőcz András 1981 |
|
|
VISUAL POETRY - CONCRETE TEXTS Museum Vasarely, Budapest, 13 January – 25 April 2010 Visual poetry by Kassák,
Tamkó-Sirató, Weöres; Japanese Visual Poetry; joint works by
Gomringer-Gappmayr-Linschinger-Tanabu; visual poems from the sixties,
seventies and eighties; artworks collected for the exhibitions texts/szövegek
(1973, Chapel-Atelier, Balatonboglár), kép/vers (1974, Young Artists’ Club,
Budapest); and for Medium Art, Hungarian Experimental Poems (1990, Ed.
Magvető, Budapest) and new visual texts The
various forms of visual poetry came into existence along the fringes of
traditional forms of literature, the visuals arts and music. Their role in
modern art was always that of reconnecting branches of art that had taken
different directions according to new points of view as well as the opening
up of the possibilities hidden within already existing materials of
expression. The Open Structures Art Society’s (OSAS) new, international
exhibition brings together original works, copies and details of works dating
from the early 20th century to the present day. Several characteristic
periods and areas meet within the bounds of the exhibition: Western type,
coarse, typographical concrete poetry; visual poetry, which had been
influenced by Concept Art and Structuralism; visual poetry’s own
characteristic Hungarian form, represented by picture poems by Hungarian
writers; and contemporary Japanese visual literature from the representative
collection of Austrian artist Josef Linschinger.
Several historical film and contemporary phonetic works of poetry compliment
the visual materials on display. |
Papp Tibor 1996 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|