Törés
Ezekkel a tárgyakkal a valós és a virtuális tér kapcsolatában lévő játékot kerestem. Ezen a sorozaton a töréssel szűnik meg a képsík sík maradni, és válik térré, így lesz a kigondolt és megfestett tér a valódi tér része. A megvilágítástól függően a kép nem állandó, megjelenése eszerint változik, nézete ennek megfelelően tetszőleges, nincs alja vagy teteje. A frontális főnézet fogalma is elveszíti a jelentőségét, helyette a mozgás válik a megközelítés hatékonyabb eszközévé. Végeredményben a tudásunk és a tapasztalásunk közötti megbillent egyensúly játékszerévé válunk.
A Három Hét Galériában 2022. május 24-ig látható kiállítás négy új művel bővült az azonos címmel a szófiai Liszt Intézetben 2021. decemberében megvalósulthoz képest.
Break
With these objects, I was looking for a play in the relationship between real and virtual space. On this series, the fracture ends with the the plane of the image ceases to remain flat and becomes a space, so that the imagined and painted space is part of real space. Depending on the lighting the image is not fixed, its appearance changes accordingly, its view is accordingly arbitrary, there is no bottom or top. The concept of the frontal view also loses its meaning, and movement becomes a more effective means of approach. Ultimately, we become the plaything of a tipped balance between our knowledge and our experience.
The exhibition at the Three Weeks Gallery, on show until 24 May 2022, has been extended by four new works compared to the one of the same title at the Liszt Institute in Sofia in December 2021.